skip to main |
skip to sidebar

Vissiin minusta on tullut tylsä, ainakin valmistuvat työni ovat tätä yhtä ja samaa mallia kokoa ajan. Vuoroin sukkaa, vuoroin krokoo.
Noh, näitä nyt on vain tuskaton tehdä, valmistuvat nopeasti ja ovat aika näyttäviä.Penkasin aatamin aikusen lankakoppani jossa on ainakin 15 - 20 vuotta, taitaa olla jopa tuotakin vanhempaa Kamenaa. Neuloin silloin paljon neulekoneella Tekstiiliteollisuuden lankoja, enkä liiemmin ole näitä loppuja mihinkään työhöni käyttänyt.Parhaat pois kuleksimasta, eli keräsin kaikki luonnonvalkeat lankani ja virkkasin sen mitä niistä sai.
Kahdesta huivista tuli aika suuria, lankaa oli 260 g / huivi.Kolmaskin huivi valmistui samaan intoon virkata, mutta tästä tulikin hiukan edeltäjiään pienempi, vain 180 g.
Lanka oli eri värjäyserää, eikä koppani syövereistä löytynyt yhtään enempää.Joskus se vanhempikin marinoitunut erä loppuu.Valmiit huivit pesin käsinpesuohjelmalla, 30 ', jolloin sain vanhat pölyt pois.Nämä huivit päätyvät jemmakoppaan, ovat sitten tarvittaessa valmiina muistamisia varten.
Kaunis keväänvihreä tyyny on ostoksia Indiskasta.

Viikonloppuna tulikin penkkiurheiltua enemmän, kuin viimeiseen 20 - vuoteen yhteensä. Yleensä en seuraa muuta urheilua kuin jääkiekkoa, miksiköhän, mutta nyt on hiihdetty, ammuttu, hypitty ja luisteltu kilpaa. Samalla otin tehdäkseni tämän lampunvarjostimen päällisen, kun sellaiseen puuhaan lupauduin.Ohjettahan olen joskus kirjoitellut tänne. Taitaa olla blogini haetuin kirjoitus.
Kaikki alkoi tästä, kun kangas oli jo niin haperoa, että se ei kestänyt normaalia käsittelyä laisinkaan rikkoontumatta.Purin kaiken vanhan pois, kieputusnauhatkin saivat kyytiä, kun olivat ihan likaisen harmaat.Vuoritin työn vaalealla vuorikankaalla ja päällystin Eurokankaasta ostamallani verhokankaalla. Verhokangas ei olisi tarvinnut välttämättä vuoria, mutta varjostin kestää paremmin, kun sen vuorittaa.
Ehdottomasti mukavin työvaihe on nauhojen valinta ja paikoilleen laitto.Jos haluaa hapsullisen version, pitää yleensä laittaa hapsuton nauha vielä alemman koristenauhan päälle. Samaa paria ei tahdo löytyä mistään.Nämä nauhat kävin ostamassa Lampunhengestä.Yläreunaan tulikin useampi nauha enemmän,
kuin alareunaan.
Varjostin on ilmeisesti ruotsalaista alkuperää, nauhamyyjä tunnisti varjostimen
pidikkeen tyylistä.
Sitten vain tunnelmoimaan...