keskiviikko 29. maaliskuuta 2023

Sukat

 Ihanat aurinkoiset päivät on merkki keväästä. Koti on jo koristautunut odottamaan pääsiäistä, kevään suurta juhlaa. Leikkokukat vaihtuvat viikoittain. Olen kyllä malttanut olla ostamatta mitään suuresti itseäni kuormittavaa, että ei täydy olla jatkuvasti vaihtamassa vettä, eikä katkoa uusia imupintoja. Meillä kun tuo suuri leivinuuni lämpiää jatkuvasti, ei nuo heikommat leikot ja ohutelehtiset ihanuudet jaksa kukkia kauaa. 

Viikonloppuna oli jo vähän mielessäni aloittaa toppavaatteiden pesu naftaliiniin, mutta maltoin vielä. Viikolle on luvattu useammalle päivälle runsaita lumisateita ja kylmiä öitä. Tämän kuvan nappasin viikonloppuna keittiön ikkunasta, kun miäs veti traktorin perälevyn kanssa polkuja pihaan. 
Olen neulonut yhdet perussukat. Toivottavasti sopii tyttären koipeliineihin. Lanka on Lankamaailman Ida. Ohutta ja erittäin miellyttävä neuletuntuma. Yhden parin olen neulonut joskus aiemminkin, kun lankakerä oli näitä aloittaessani vajaa. 

3 kommenttia:

Puikoillanikin kirjoitti...

Ohuesta langasta onkin hyvä neuloa kevätsukat. Aurinko paistaa päivisin ja kohta nuo viimeksi sataneet lumetkin sulavat.

enkulin käsityöt kirjoitti...

Kauniita nuo keramiikkatalot ja kukkaset. Minäkin innostun leikkokukista aina keväisin.
Kivat sukat olet tehnyt. Melkein sama väri kuin minulla.
Minä tein tämmöiset kamaluudet https://enkulinkasityot.blogspot.com/2023/03/krokotiili-sukat.html

TeSa kirjoitti...

Ohuet sukat lämmittää yllättävän hyvin, kun on villaa silmukoissa.