lauantai 8. syyskuuta 2007

Aina jotain kerrottavaa



Siivouspäivä ja ikkunoiden pesua.Otin pesuhuoneen ikkunasta pesuun tämän kala-aiheisen työni.Lasit olen ostanut Tallinnasta,tuliaisia työn muodossa.
Kohta alkaa taas lasityöt ja kaikki lasien kauniit värit olisi tarjolla.Minulla on ollut haaveena tehdä huvimajalle viisi erilaista vuodenajan kulkua seuraavaa työtä.Suunnitelmani on jo edennyt niin pitkälle,että olen ostanut lasit,mutta en viime talvena pystynytkään töitä toteuttamaan.
Laseissa on kaikissa sama liike,mutta värit ja kuvat vaihtuu.
Itselläni on hiomakone ja kaikki tarveaineet tehdä työt,mutta kansalaisopiston muiden innokkaiden tekijöiden seurassa tuntuu nämäkin työt valmistuvan varmemmin.
En ole montaakaan vuotta harrastanut lasitöitä,neljä tai viisi kautta olen ollut mukana.Jonkun verran valmistakin on vuosien aikana tullut.Lasitöistä olen tehnyt vain Tiffanyllä,sekä hiekkapuhaltanut nukkekodin ikkunat.Monta eri työvaihetta olisi tarjolla,mutta en arvannut varata kurssipaikkaa,jos en sitten ehdikkään mukaan.

Käsityökirjastonikin lisääntyi kahdella kirjalla kuluneella viikolla.Molemmat ovat kuluneita,mutta hyvin sisällöltään selkeitä.
Mary Oljen kirjan kävin kuitenkin ostamassa.Siinä on kauniita kirjoneulekintaita ja sukkia,sekä virkkausta.Kaffe Fassetin kirjat ovat niin värikylläisiä,niissä silmä lepää.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kaunis Tiffanytyö!...pidän noista väreistä :)

Anonyymi kirjoitti...

Tiffanyt ovat ihania, en ole koskaan itse kokeillut, mutta työnäytöksiä kyllä seurannut useinkin. Kauniita ovat työsi! :)

Anonyymi kirjoitti...

Intsu tässä hei. Mä taas täällä vierailulla,sun blogi on niin mukava ja sä tunnut olevan paljolti samanlainen kuin minä.Lukuunottamatta tota prätkää,mä kyydissä pelkäisin ja me kyllä kaaduttais eka mutkassa ja pitäis ambulannsi ja terv.kesk. valmiustilaan!:)Sulla on niin,niin ihana nukkekoti ettei kellään ja mä olen yhä uudelleen sitä katsellut ja klikannut kuvia suuremmaksi:) Sä olet monitaituri,niin paaljon siellä on hienoja yksityiskohtia!

TeSa kirjoitti...

Täällä taas,minä.
Nuo Tiffanytyöt vie vallan mukanaan,ensin menee hermot,lasi leikkaantuu mihin haluaa,mutta monen uudelleen leikatun palan jälkeen saa halutun muodon.
Katselin minäkin ensin monet valmiit työt ja aina vain tahdoin enemmän kokeilla,kuinka näitä tehdään.
Kuvailen muitakin valmiina olevia,kuvallinen postaus on mukavampi.

Intsulle,ei pärrän kyydissä pidä pelätä.Tässä kyydissä joudunkin käsityöt repsikkana jättämään kotiin o_O
Nukkekodista,onnellinen,että se on minun.Se oli niin pitkän ajan projekti,tuntui lähes valmistumattomalta.Viikonloppuna laitoin pleksin paikoilleen ja ajastimella valot iltapimeälle.
Sitä katselee mielellään.