keskiviikko 27. helmikuuta 2008

Hello Kittyyn ohje ja arvonta

Kassin koko 19*19 cm

Mallityö on virkattu 4 mm koukulla.
Lankaa reilun 50 gr punaista, 50 gr valkoista, hiukan mustaa silmiin ja viiksiin, sekä rajaukseen ja kukkaseen pienet lankakerät.
3 nappia, nenään, sulkijaksi ja kukan keskelle.
Neula viimeistelyä varten.

Ruutupaperilla näkyy lisäykset, aloituksen 8 kjs+1 kjs jälkeen. Aloita valkoisella ja virkkaa seuraavilla kolmella krs:lla kulmissa 3 ks samaan silmukkaan.
Jos kappale kupruilee, lisää silmukoita tarpeen mukaan lisää.
Virkkaa kerros ks ilman lisäyksiä.
Kolmella seuraavalla krs tee lisäykset piirroksessa näkyviin kulmiin. 2 ks samaan silmukkaan.
1-2 krs kiinteitä silmukoita, mutta kpl pitää pysyä sileänä, tarvittaessa lisää silmukoita.

Korvat virkataan 6 ks:lla, siten että kääntyessäsi 1 kjs hyppää 1 ks yli, loput ks. Korvan malli muotoutuu.



Vaihda väriä ja virkkaa 1 krs ks koko kpl ympäri .



Ota työhön punainen pohjaväri ja virkkaa korvien väli kiinteillä silmukoilla. Ota työhön muutama silmukka lisää myös korvista ja virkkaa edestakaisin, kunnes olet virkannut korvien yläosaan saakka. Jatka kiinteillä silmukoilla työn ympäri.
Mukaele kissan päätä pylväin ja kiintein silmukoin, että saat kappaleesta neliön.
Tee halutun kokoinen kappale ja jatka takakappaleen virkkaamista etukappaleen alaosasta katkaisematta lankaa.
Virkkaa takakappale samankokoiseksi etukpl kanssa.
Lankaa katkaisematta voit virkata 6 ks hihnan halutun mittaiseksi.

Viimeistele ompelemalla kissan silmät, nenä ja viikset.
Virkkaa pieni kukkanen ja ompele siihen keskelle nappi, tai virkkaa rusettinauha.
Kassin sulkijaksi tein 8 ks täysvinon kaitaleen. Muoto syntyy ks ja hyppäämällä 1. ks yli krs alussa. Kpl lopussa viimeiseen ks virkataan 1 ks ja 1 p. Käänny 1 kjs, hyppää 1 ks yli. loput ks.
Muista napinläpi.

Ja lopuksi. Jos tunnet tarvetta adoptoida tämän kissan itsellesi, ilmoita siitä minulle tähän päivitykseen sunnutaihin 2.3. 08 klo 18.00 mennessä. Jos teitä ilmaantuu useampia, suoritetaan arvonta.

18 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aivan ihana on kyllä tuo kassi! Ja valmis adoptointiin ;) Jos satun "voittamaan" huutele minua tuolla novitan neulomossa!! Olen siellä nimimerkillä 3*Äiti.

Riksu kirjoitti...

Kiitos ohjeesta. Olen kyllä kiinnostunut tuosta kisulistakin vaikka kokeilen laukun tekoa itsekin.

möhönasu kirjoitti...

Kiitoksia ohjeesta :) Tuota täytyy jossain vaiheessa kokeilla...kunhan ensiksi saan tuon tilkkutäkin valmiiksi. Adoptointikin kyllä kiinnostaa :)

Anonyymi kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Pikku pikku kirjoitti...

Mukana havittelemassa kisulia! =)

Anonyymi kirjoitti...

Tuo söpöläinen kelpaisi varmasti meidän neidille;)

Anonyymi kirjoitti...

Yritin jo jättää kommentin, mutta ei se vaan tuossa ruudussa näy...? Höh. No koitan uudestaan. Mulla ei ole käyttäjätunnusta kyllä tähän. Eli asiaan... Supersuloinen on tuo kassi! Kiitos ohjeesta, saa nähdä osaanko sen tehdä. Aiotko ihan oikeasti sen jollekin luovuttaa?!? En voi uskoa... Jos niin haluan olla mukana arvonnassa :D Olen neulomossa nimimerkillä Susie.

Tirlittan kirjoitti...

Kylläkyllä, valmiina adoptointiin! :) Neulomossa jo kehuinkin, että vaikken Hello Kitty -fani olekaan, niin tämä on kyllä aivan yli kylän.

AnneM kirjoitti...

aivan ihanan suloinen!! Meiltä kyllä löytyy adoptoija tuolle ;)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos ohjeesta! Pitääpä kokeilla, kunhan aikaa löytyy. =)Täältäkin löytyis adoptoija, jos arpaonni suosii. Olen neulomossa ammiina. =)

Anonyymi kirjoitti...

Aivan ihana hello kitty kassi. Näytin kuvaa 5v tytölleni, pyysi tekemään mutta minä en osaa virkata ja olen kolmivuorotyössä joten aikaa ei jää edes kutomiseen. Tosin osaan tehdä vain villasukkia ja pipoja, olen aloittelija kutomisesakin.xx349xk Olen syksy merkillä novita sivulla. Adoptionti kiinnostaa.

Anonyymi kirjoitti...

Aivan ihana kassi. 5v tyttöni ihastui laukkuun. Adoptointi kiinnostaa, en osaa virkata, kudon vain villasukkia ja kaulahuivia. Aloittelija olen käsitöissä.

Anonyymi kirjoitti...

Osallistun arvontaa, sillä en osaa virkata, kudon vain villasukkia ja kaulahuivia, olen aloittelija käsitöissä. Aikaa ei tahdo riittää edes kutomiseen, kolmi vuorotyötä teen.

Anonyymi kirjoitti...

Raaskit luopua tästä?! No, ilmoittaudun mukaan arvontaan. Hyvä ystäväni on salaa Kitty-fani (ei kehtaa tunnustaa sitä, koska on muka liian vanha sellaiseen), ja jos voittaisin arvonnan, voisin viedä tämän hänelle piristyslahjaksi.

Anonyymi kirjoitti...

Onpa kaunis vai pitäskö sanoa suloinenn, tyttäreni tai oikeestaan tyttärentytär adoptoisi tosi mielellään.
Ihmettelen miten jaksat olla näin ahkera.
terv. Maara

Talsu kirjoitti...

Ihana kassi! Minäkin voisin koittaa arpaonneani onnettomana virkkaajana :D

Anonyymi kirjoitti...

Heippa. Etpäs arvaa mitä meillä virkataan. Enkä se ole minä joka virkkaa :) R

Anonyymi kirjoitti...

Mä en ymmärrä ollenkaan koko ohjetta vaikka virkkaan paljon :( Parhaiten osaan ilman kuvaa joten jos joku voisi selkeellä kielellä kirjoittaa mulle ohjeen :) Haluaisin kokeilla :)