tiistai 19. maaliskuuta 2024

WV kuplavolkkari

 Kansanautoksi vuonna 1935, (lähes 90-vuotta) suunniteltu kuplavolkkari on ollut tuttu näky Suomen katukuvassa vuodesta 1950 lähtien. Autoilun historia on pitkä ja niin tämäkin auto on sujahtanut monen kodin pihaan vuosikymmenien aikana. Itsekin kyydissä istuneena tuskin muistan mitään, autolla mentiin ja siellä sai nukuttua hyvät päikyt. Historian havinaa ja nykyajan nostalgiaa tavoitellen tein sarjan kortteja, joissa on sekä vaaleansinisiä, että punaisia kuplia. Kun minulta pyydettiin korttia tällä kuvalla, tein hetken kyselyjä valmiista leikekuvasta. #klemmarikellari otti työn tehdäkseen ja ilmoitti minulle, kun nämä oli tilattavissa. Kotimaista työtä pitää tukea, joten ostin pari arkkia ja sain 16 kuvaa, jotka laitan nyt myyntiin numerojärjestyksessä. Kortti on kaksiosainen, sisäsivu on tyhjä sinun omalle tekstillesi. Korteissa on kohotyynyjä, helmiä ja kuvioita, joten ne on normaalia korttia vahvempia. Myös aiemmin valmistamiani kortteja voit kysellä, tai aihetta, josta haluaisit kortin. Sähköposti löytyy sivupalkista.

Terhi

1. Perhoset

2. Ruska
3. Helmiä
4. Big Ben
5. Pitsihäät
6. Minä, rokkari
6. Minä, rokkari
7. Tik tak
8. Yhtenä sateisena iltana
9. Tähtitaivas
10. Rattaat pyörii  VARATTU
11. Muistoja
12. Ihan spessu
13. Ikkunaprinsessa VARATTU
14. Tankille VARATTU
15. Hei jäbä!
16. WV

5 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

Kivoja kuplakuvia ja kortteja. Minä olen tainnut nähdä vain valkoisia ja noita vaaleansinisiä kuplavolkkareita.

Puikoillanikin kirjoitti...

Kuplavolkkariin liittyy paljon muistoja varmaan itse kullekin. Minun nuoruudessani punainen oli aika yleinen kuplavolkkarin väri nuorten ensimmäisenä omana autona.

TeSa kirjoitti...

Kiitos teille. Ensimmäiset autot jättävät muistiin jälkiä.

Repolainen kirjoitti...

No nyt KUPLII oikein kunnolla, mullakin on ollut kuplavolkkari - harmaa...
Kylläpä olet ahkeroinut koko joukon uniikkeja kortteja!

TeSa kirjoitti...

Kiitos Repolainen ❤️