tiistai 7. elokuuta 2007

Harrastuksen suunnittelua


Tänään tuli kansalaisopiston kurssiopas.Lehti on selattu hiirenkorville.Yksin minä sitä meillä selailen,muut kysyy olenko koskaan iltaisin kotona.Vielä en ajattele uusia kursseja sen enempää,mutta kyllä maanantaina pitää olla ajoissa jonossa ilmottautumassa,muutoin saa nuolla näppejään.
Ilmottauduin viime syksynäkin monelle kurssille,mutten voinut keväällä harrastaa työtapaturmani takia oikeastaan mitään.Jäi puolet tunneista käymättä,harmittaa.
Kaikki haluamani kurssit on kädentaitoja.Olen useamman vuoden haaveillut keramiikasta ja sitä pääsin kokeilemaan syyskauden ja sitä on ajatus jatkaa.Saveakin olisi ostettuna monta kiloa.
Lasitöitäkin oli useampaa eri kurssia,pitänee tutkailla työvuorolistaa ja tehdä suunnitelmia,jos jotain uutta siltäkin saralta pääsee kokeilemaan.
Se näissä harrasteissa on kiva,että talo tarjoaa työkalut ja paikan,eikä oman työn tarvi olla suuren suuri.Mutta iskee se ahneus kuitenkin.
Lasitöihin hankin muutaman käyntikerran jälkeen kaikki laitteet,kun olen malttamaton,eikä hiomakoneelle jonottaminen tuota valmista tulosta kovin nopeasti.
Erityisesti minua ilahdutti tuo matonkuteiden leikkuuillat.Kolmena peräkkäisenä iltana luulen saavani enemmän leikattuja kuteita kuin kotona koskaan.Ei vaan nappaa aloittaa.Pitänee lähteä porukalla tätäkin työstämään.Otanko omia kuteita varukseltaan mukaani,jos joku jelppais vähän?

Kuvailin nuo pojalleni Tallinnasta ostetut kupit "tarjottavineen".Minulle vihreä ei ole mikään muotiväri,olen aina pitänyt siitä väristä.Nyt vain on niin kauniita eri sävyjä saatavilla,että kaikkia on hamstrattava varastoon.
Nämä langat ei kuitenkaan ehdi varastoitumaan.Olen ostanut ne kassiani varten ja helmiä pitää myös laittaa.Kassin sangat on Tallinnasta VeTasta,4.5€(70 kr).

Alkoi hikinen elokuu ja villasukkien neulominen hikisin kämmenin on aika takkuista puuhaa.Valmiitakin neuleita on,mutta en kuvaile niitä ennen loppuviikkoa,josko saan samaan lahajasettiin lisää tuotoksia vielä tehtyä.
On hiukan kiireinen viikko meneillään,kun oma musta jakkukin on osittain lankakerinä vielä.

Ei kommentteja: