keskiviikko 10. huhtikuuta 2024

Päiväpeitto

Olen vähän miettinyt, että miten tätä kodin säilytysjärjestelmää oikein modaisi, kun on kaikkea niin paljon. Kausivaatteet, -koristeet, matot, kesä, talvi, kengät, harrasteet ja mitä vielä vaatii paljon ympärilleen. On sitten sitä ja tätä säilytettävää ja kaikki saatava suojattua niin, ettei jyrsijät pääse karkeloimaan. On tylsistymistä, en halua säilyttää ja mitä minä näillä kaikilla oikein teen-juttuja. 
Kevät saa aikaa kodin kohennusta, jos koskaan. Hetken mielijohteesta laitoin tähän makkariin ostamani suuren Luhdan päiväpeiton pesuun ja hain varastosta tekemäni peiton. Yli 3 vuosikymmenen takaa tämä näyttää kivalta ja sopii hyvin tähän huoneeseen. Toki onhan tämä aika ajoin ollut tässäkin välissä käytössä ja kuvissakin. Ostopeitto vaihtoi nopeasti omistajaa, kun laitoin sen myyntiin Tori.fi kautta. 
Vaihdoin samalla keväisemmät tyynynpäälliset, pesin käytössä olleet ja siistin huoneen muutenkin. Etsin tähän tekstiin pitkän aikaa tekstiä tästä ihastuttavasta nukesta, Nyhvöstä, jonka sain vaihtokaupassa tehtyäni lampunvarjostimen
Näpsä-hylje on nuorimman lapsuuden unilelu, joka on jätetty seuraaville nukkujille. Unisieppari on muutaman vuoden takaa, mutta materiaali on sitäkin vanhempaa. Tässäkin työssä on tyhjennetty laatikoita yhteen työhön. Keräsin vielä nipun kaitaliinoja pois annettavaksi, mutta niitä kun ei kukaan halua, niin vien Nextiiliin.

 Terhi

7 kommenttia:

Puikoillanikin kirjoitti...

Nextiili oli minulle uusi tuttavuus. Tori.fi:n kautta olen itsekin myynyt tavaraa. Nyt on menossa varaston tyhjennys ja Toria ajattelin siihenkin tarkoitukseen.

Rva Kepponen kirjoitti...

Kiva päiväpeitto!
Minulla on päiväpeitto-ongelmia. Olen todella laiska käyttämään sitä :) En tykkää siitä ainoasta päiväpeitostani lainkaan, mutta olen saanut sen äidiltäni aikoinaan valmistujaislahjaksi ja silloiseen sänkyyn se sopi hyvin. En oikein raskisi laittaa kiertoon, taitaa olla viimeinen ajatuksella hankittu lahja äidiltäni.

enkulin käsityöt kirjoitti...

Onpas kaunis ja isotöinen päiväpeitto. Ihailin myös noita unisieppareita. Varmasti näet vain hyviä ja ihania unia.

Repolainen kirjoitti...

Unisiepparit sieppasi Repolaisen silmätkin...
Muutoinkin niin romanttisen idyllistä tunnelmaa...

*VEKKI* kirjoitti...

Kaunista!

Saija kirjoitti...

Tuo unisieppari on kyllä huoneen kruunu, niin näyttävä. Nextiilissä olen pari kertaa käynyt ja tietysti jotain pientä on tarttunut mukaan.

TeSa kirjoitti...

Kiitos kaikille. Päiväpeittoa voi aina freesata, tai käyttää vaikka sängynpäädyssä tilaa kaunistamassa.