sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Villaa varjostimelle

Jotta tähän päästiin, käytiin kolmen päivän sähköpostikeskustelut ja edellisen postauksen mallitilkut.
Kaikki alkoi yhtenä yönä. Olin menossa nukkumaan, tietysti vielä vilkaisin muutaman blogin ja löysin mielenkiintoista luettavaa täältä. Kuka ilmottautuu halukkaaksi neulomaan palmikkoneulevarjostimen? Minä ilmottauduin, koska haasteita pitää aina ottaa vastaan.
Varjostimiahan minä olen tehnyt paljon, kuten varmaan olette huomanneet, mutta en ainuttakaan neulepäällistä. Olen saanut jonkinlaisen kammon niistä varjostimista, joidenka päälle on kiskaistu jokin vanha neule, kiristetty kasaan nauhalla ja ihaillen katseltu haperoa työtä. Öh, ei ole minun juttuni.
Pohjatyö on kaiken perusta.
Tähän työhön sain Ikean Jära - varjostimen, jonka korkeus on n. 17 cm, sekä kuvan mistä idea on saanut alkunsa.
Lankana on Novitan seiska.
Mittailin kaiken aikaa työtä tehdessäni neuletta varjostimen päälle. Kavennuksia tein kahdessa eri kohtaa, että sain timmin päällisen.
Uskaltauduin repimään muovisuojan valmiin varjostimen päältä ja sitten alkoikin miettiminen, ommella vaiko liimata neule?
Koska valmiissa varjostimessa ei ole liiemmin kangasta, kieputusnauhasta puhumattakaan, päädyin liimaamaan neuleen ylä- ja alapinnojen ympärille.
Paksu neule liikkui muovipinnoitetulla varjostimella, joten laitoin nuppineulat hetkeksi aikaa työhön kiinni. Ilman mitään lisäkoristuksia varjostimesta tuli kaunis. Jopa minäkin tykästyin siihen.
Valokin siivilöityy kauniisti neuleen pinnassa.

 Oli ihan mielenkiintoinen prokkis, hauska tutustua sinuun Eena.  
Seuraava haaste on jo otettu vastaan, välillä lasia. Tulenpalavia värejä.
Miäs aloittaa huomenna lomansa, kovin loppukesäpainotteisen, mutta ehkä ne lomasäät alkaisivat lämpiämään hiljaksiin.

12 kommenttia:

Mammutti kirjoitti...

Aivan mahtava varjostin!
Mulla alkoi heti mieli tehdä samantapainen, muttei kotoa löydy yhtään varjostinta, johon vois tehdä.

Unknown kirjoitti...

Tästä tuli niin ihana! Kiitos hurjasti. Laitan kuvan koko kokonaisuudesta blogiini, kunhan ensin saan tontut esiteltyä. :)

Hepsi kirjoitti...

Wau, ihana!

intsu kirjoitti...

On niin ihana varjostin ja kiva idea.Pitääpä kirpuilla kulkea sillä silmällä.löytyiskö sopivaa pohjaa.

Anonyymi kirjoitti...

Hyvän näköinen varjostin.On vaihteeksi poikkeava perinteisistä varjostimista. äiti

Marleena kirjoitti...

Kylläpä onkin hieno!
Minulla on vanhempieni vanha jalkalamppu, jossa on kolme taipuvissa varsissa olevaa lamppua.
Varjostimet pitäisi uusia ja tästäpä sain oivan idean!!! Pitää miettiä tosissaan, miten sen toteuttaisi! Kiitos vinkistä. :D

Sartsa kirjoitti...

Hyvältä näyttää!

Titti kirjoitti...

I-H-A-N-A varjostin!!♥

Elsa kirjoitti...

Oot kyllä taitava, tunnelmallinen valaisin!

TeSa kirjoitti...

Kiitos kaikille.
Innostava malli!

Anonyymi kirjoitti...

Minä tuota katselin Eenan blogissa, tosin kivan näköinen!!
Kiva löytää tekijäkin ☺

TeSa kirjoitti...

Kiitos sinulle!