torstai 27. maaliskuuta 2008

Tänään oli löytöjen päivä

Voisin tuonne sivupalkkiin lisätä, ostin kirpparilta, mutta menköön nyt näin yleisessä.
Lehtiä, joista löytyy vieläkin kivaa toteutettavaa. Kahden puikon lapasen ohje ja virkattu kettuhuivi. Patalappuja voisi näiden ohjeiden mukaan tehdä useita, jämälangoille kyytiä.
Ihan pinon alta pilkottaa minua suuresti ilahduttanut sisustuskirja. Siinä riittää katseltavaa, on niin rusaasti kuvitettu opas.
Lisää peltirasioita. Kaikkien ostamieni pitää olla erilaisia, ja näitähän on markkinoilla vaikka kuinka. Mutta harmillista, kuinka lommoisia ja ruosteisiakin purkkeja aina löytyy myyntipöydistä. Niillä minulla ei ole käyttöä.
Neljä kerää Kangasvuokko-lankaa, valmistaja Valvilla/Rondo. Pellavaa, arkyylia ja viskoosia.

Näitä liinoja minä ihailen, pesen ne ja laitan talteen. Ehkä käytän joskus jossain, mutta en hävitä.
Pohjaompelu-nimellä tehdyt liinat, ihan outo nimitys minulle.
Selasin liinojen mukana ollutta vihkosta ja siinä oli painovuosi 1960. Ja hyvin vanhoja käyttötekstiilejä nämä vaikuttaa olevankin. Näiden kahviliinasten malli löytyy tuosta vihosta.
Alkusanoista lainattu-kirjonnan oletetaan saaneen alkunsa Kreikan saarilla.
Joo, ei ole minun työsarkaani nämä.
Eikä myöskään tämä reikäompelu.
Valkoinen pellavaliina, koko 36*85 cm. Ostin tämänkin talteen. Pieniä kaffiplänttejä pitää varovasti poistella, mutta uskon niiden lähtevän. Lupaavathan nykyiset pesuainevalmistajat vaikka mitä.
Kolmen liinan hinta, 4€.Miten joku raaski luopua näistä?
Nyt posket hehkuen palailen maanpinnalle, leijailen lampunvarjostimen ompeluun ja selailen kirjaakin välillä.

Ei kommentteja: