sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Menneen kesän helteet

 Minulla on jatkuva tarve siististä neuleesta mikä ei ole koskaan valmiina, kun olen sitä tarvinnut. Sellaisen kevyen kesäjakun olisin tarvinnut viime kesänäkin monta kertaa.
 Ensinnä en löytänyt mieleistäni mallia. Lankaa oli.
 Ihastuin Kauneimmat käsityöt 5 / 2014 julkaistuun neulepaitaan, 7, jossa on kiva kuvio ja mallista on helppo muokata jakku.
Tiheys täsmäsi M - koon silmukoihin, eli liiemmin ei tarvinnut kikkailla.
 En löytänyt kuutta samanlaista valkoista nappia varastostani, joten päädyin vaaleanpunaisiin messuostoksiini vuosien varrelta.
 Lanka on Lankamaailmasta Cewec cotton 8/4, jota neuloin 3 mm: n puikoilla. Langankulutus 0, 395 kg.
 Pidän kesäneuleiden puolipitkistä hihoista, jotka eivät roiku, eikä valu. Muutoinkin neuleesta tuli mieluinen. 
Nyt minulla on neule, jollaista ole kaivannut pukeutumiseeni pidemmän aikaa.

 

7 kommenttia:

Raitalammas kirjoitti...

Nätti! Tällaiselle neuleelle on tosiaankin usein tarvetta.

Anonyymi kirjoitti...

Hyvän näköinen.Minulla on samantapainen, mutta ei nappeja.Mukava laittaa päälle niinkuin parempana vaatteena. äiti

enkulin käsityöt kirjoitti...

Todella kaunis ja monikäyttöinen jakku. Valkoisena ehdottomasti paras ja kaunein.

intsu kirjoitti...

Viehättävän kaunis ja niin naisellinen jakku.

Tuomontuvan Anni kirjoitti...

Kaunis jakku, sopii moneen menoon, esim. huivilla saa monen monta variaatiota ja erivärisillä aluspuseroilla tai topeilla:)

Ingi kirjoitti...

Kaunis neule! Puolipitkät hihat ovat myös minun makuuni.

TeSa kirjoitti...

Kiitos, kiitos.