lauantai 17. toukokuuta 2008

Lankaa minulle, sinulle ja taas minulle

Lyöttäydyin aamulla mukaan Loimaan seudun kansalaisopistolaisten kevätretkelle.
Matkalaisia oli kaksi linja-autollista ainakin Loimaalta, Vampulasta, Forssasta ja Jokioisilta, sekä yksi, minä, Hämeenkyröstä.
Kun ensimmäiset jo aikaisin nousivat linja-autoon, minä käänsin vielä sängyssä kylkeäni. Olin kuullut äidiltäni, että autossa olisi vielä tilaa ja minähän tahdoin mukaan.
Ensimmäinen pysähdys oli Kauhavan Kangasaitta. Siellä blogiystäväni Intsu jo odotteli minua. Mistään etukäteistapaamisesta ei oltu sovittu, joten olin aika yllättynyt.
Oli ihana nähdä ja kiitos saamisista!
Olit mukavaa kahviseuraa.
Kangasaitasta ostin Esiton ihanaa puuvillalankaa. Olisihan siellä ollut vaikka kuinka ostettavaa, mutta pieni järjen hiven varoitteli ylilyönneistä.
Kurikassa poikkesimme syömään ja sieltä jatkoimme Päntäneelle. Tapio tarjosi myös kahvit, niitä en sitten koskaan ehtinyt juomaan. Toisella kertaa sitten ja santsikuppi.
Omien ostosteni lomassa suunniteltiin muutamien naisten kanssa lankojen riittävyyttä ja vaihtoehtoja eri neuleisiin. Siinä kuluikin aikaa ja omien ostosteni saldo jäi hitusen pieneksi. Mutta kyllä minä sen sain, mitä oikeastaan suunnitelinkin.
Fabelia ja Sisua ostin mielessäni tuo Haaviston lapastempaus. Mallia en ole vieläkään miettinyt, mutta nyt on ainakin langoissa vaihtoehtoja. Useampaankin pariin.
Lankojahan tuolla Tapiolla on paljon, hyllymetreittäin. On mukavaa valikoida isosta määrästä ja värivalikoimasta ne itselle mieluisat. Ja jättää ihanat sukkalangat ja alpakat seuraavaan kertaan, nyyh.
Sublimen merino woolit ostin 3.5 € tarjouskorista, ihan vain pois ennen muita omiin kätköihini.
Kotimatkalla poikettiin ostamassa juustoja Juustoportilta.
Päivä kului mukavassa seurassa nopeasti, kiitos että sain hypätä matkalta mukaan.
Kun minä jäin kyydistä pois, jatkoi linja-auto vielä matkaansa melkein kaksi tuntia.

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvät hyssyrät sentään!:)Tuo kuva nimittäin!!! Mikä kun minäkään en voi käydä tuolla,vaikka Kauhava on noinkin lähellä,niin ettei tule ostoja. Mun päässä ei ole vuoskymmeniin jos koskaankaan ollut järjen hiventäkään:)

Anonyymi kirjoitti...

Kuulosta tosi ihanalta kevätretkeltä :)

Anonyymi kirjoitti...

Ihana retki ja wau mitä lankoja!

Anonyymi kirjoitti...

No ei kai sitä poistaakaan tarvi! On mikä on!! Ai,että näköinen,oi voi:):)

Anonyymi kirjoitti...

Mikä muikea ilme... Ah mitkä valikoimat. On varmasti ollut mukava päivä.

TeSa kirjoitti...

Kyllä matkoilla on aina niin mukavaa.
Ja parasta näissä lankakaupoissa on tuo värien laaja kirjo ja valinnanvara erilaatuisista langoista.

Kirsi kirjoitti...

Mie olen kyllä hieman kateellinen siulle. Miten ihana reissu ja ihania lankoja.

TeSa kirjoitti...

Langat on kyllä hiplailtu moneen kertaan. Ehtis vaan tekemäänkin ne valmiiksi töiksi.