torstai 5. lokakuuta 2017

Kello soittaa aikaisin

 Löysinpäs nuo viime syksynä neulomani kurpitsat kotia koristamaan. Asettelin ne heti näkösälle, kun viime vuonna ehtivät olla niin vähän aikaa esillä. Pientä piristettä ja värinpilkahdusta.
 Kuten nämä ihanat pilkulliset peltirasiat, jotka olen saanut ystävältäni. Kiitos vielä!
 Olen täysin hurahtanut viherkasveihin. Tai ainahan näitä olen ihannoinut, ostanut ja kasvattanut. Suuret ja näyttävät kasvit ovat enemmän minun mieleeni, mutta kyllä näitä pikkuruisiakin aina mukaan mahtuu. 
Laitoin kivat enkelinsiivet kukkapurkin reunalle. Kävin tekemässä tutustumiskierroksen uuteen kukkakauppaan, joka avattiin muutama viikko sitten Ylöjärvelle.
Avajaisarvontalappua laittaessani sanoin, että tulen seuraavan kerran käymään lunastaessani 50 € lahjakortin. 
Ja kuinkas sitten kävikään? Sain pari päivää käyntimme jälkeen voittoisan puhelinsoiton tuolta liikkeestä, jossa omistajan tytär oli nostanut minun arpalipukkeeni.
Kiva. Pääsen taas shoppailemaan.
 Poimin pihalta vielä melko nupuillaan olleita maksaruohon kukintoja kivaan neljän lasiputken maljakkoon.
 Tämän ostin kolmella eurolla oman kylän kukkakauppiaalta, joka myi kukka-astioita, maljakoita ja asetelma-alustoja eläköidyttyään ja lopetettuaan liiketoiminnan.
 Tällaista pientä puuhastelua suoritan aamuisin, kun laitan kellon soittamaan hieman tavallista aiemmin. 
Tänäänkin ennätin vaihtamaan petivaatteet, ropsimaan mattoja, pyyhkimään pölyjä ja siivoamaan vessan.
Päiväni ovat yhtä lentoa aamu aikaisesta ilta myöhään. Yhtenä päivänä lähdin liikkeelle jo puoli kuuden jälkeen ja tulin kotiin kahden työn ja opintojen kautta.
Toisena päivänä ennätän käydä pikaisesti syömässä ja vaihtamassa vaatteet ja taas olen menossa. 
Tänään olen puuhaillut pihalla kauniissa, aurinkoisessa syyssäässä tuulettaen ajatuksia ja miettien ihan jotain muuta kuin töitä ja opintojani.
 

2 kommenttia:

Sarin kotona kirjoitti...

Ihanat kurpitsat!
Ja nuo enkelinsiivet on kauniit!
Onnittelut voitosta! Kävipä hyvä tuuri!
Mukavaa viikon jatkoa sinulle!

Saija kirjoitti...

Kuulostaa tehokkaalta, ihan hengästyttää jo lukeminenkin :)