perjantai 6. kesäkuuta 2014

Positiivari

Kyllä sitä odotettiin, toivottiin ja haluttiin. Puhuttiin ja karttoja seurattiin. 
Lopultakin se tuli ja sit taas hikoiltiin ;)
Reilusti lämmin ilma laittoi hikikarpalot kohdilleen, vuolaana virtana valumaan pitkin selkää. 
Liiemmin en suunnitellutkaan työpäivän päätteeksi mitään puuhailla, yhden kukkamaan verran vain rikkaruohoja nypittiin miähen kanssa hiljaksiin. 
Töissäkin tarkeni melko mukavasti ja lämmön noustessa yhä vain korkeamalle loppuviikkoa kohden, pääsin ulkoilemaan kukkakärrylle mukavaan tuulenvireeseen.
Viime kesänä olin kukkakärryllä useampana päivänä, mutta tänä kesänä olen ollut vasta kaksi kertaa, eilen ja tänään. Molempina päivinä mukanani oli työharjoittelija, joka oli muutoinkin kuluneen viikon kanssani. 
Vikkelästi kukat vaihtoivat omistajaa, kauppa kävi, ja tyhjiä laatikoita oli mukava nakata kärryyn.
Viikonloppu häämöttää. Aion ottaa todella rennosti, mutta kuitenkin aikataulutetusti.
Suomen suvi on lyhyt ja viikonloppuihin mahtuu paljon kivoja tapahtumia, joissa on mukava piipahtaa.
(kuvien horteisia on tyttären tuoma äitienpäiväkukkanen)

2 kommenttia:

intsu kirjoitti...

Kyllä niin on hellettä tosiaan ollut ja yhä jatkuu.Pienikin tuulenvire auttaa. Mulla on kukkamaat kamalassa kunnossa. Ei pysty näin kuumalla paljoakaan kitkeä Mä olen aivan tukehduksissa ja sydämen päälle ottaa. Miksiköhän säät on usein äärilaidoissa,joko liian kylmä tai kuuma.

TeSa kirjoitti...

Aamulla oli kaunis, paahteinen ilma, mutta iltapäivä käänsi sateen päälle.