sunnuntai 24. syyskuuta 2023

Lapin ruska


 Lähetin ystävälleni kuvan keskeneräisestä neuleestani ja hän kysyi monesko tämä jo on? Sitä en laske, koska olen neulonut satoja neuleita. Minusta hänen olisi pitänyt kysyä, moneenko minulla vielä on langat 😁😁😁
Tänä syksynäkin on ilmestynyt jo monta upeaa neulekirjaa, -lehteä ja -ohjetta, joilla olen saanut koko kodin ihan sekaisin! Olen ottanut esille lankoja, selannut lehtiä, käännellyt kirjojen sivuja näkyviin ja ihastellut netin upeita valmiita neulekuvia. 
Jos minulla joskus oli neuleähky, siitä ei ole nyt näkyvissä mitään jälkeä. Voisin neuloa ihan mitä vaan, kun vain ehdin.
Minun on unet kadonneet harmillisesti johonkin. Tai kyllä minun unettomuudella on nimikin. 
Odotan aina tulevaa viikonloppua toivoen, että voisin nukkua pitkän ja levollisen yön. Mutta ei, ei taaskaan. Heräsin lauantaina jo ennen neljää, kuin olisin lähtenyt arkiaamuna töihin. Tänään sain sentään unen jatkumaan puoli kuuteen. 
Arki-iltana olen mennyt nukkumaan jo seiskalta, jos siltä tuntuu. Olen aina ollut hyvä nukkumaan, nukahdan heti, jos ei ole taustamelua. Vielä en aio olla huolissani, mutta tiedostan ongelman, jos tämä jatkuu vielä pitkän aikaa. 

Kun herään, olen heti hereillä, tsip! Neule. Mikä minulla olikaan vaiheessa? Voi kuinka on ihanaa voida vain olla ja neuloa. Elokuva, sarja tai ajankohtainen. Nyt kun kaikki työt on taas vauhdissa, en vain jaksa sosialisoitua ja lähteä ihmisiin, jos se ei ole välttämätöntä. Parasta pääntyhjennystä, lepoa ja rauhaa on hiljaisuus ja oma harrastus. 
Keräilen itseni uuteen viikkoon omassa tahdissani, ilman turhaa draamaa. Kroppani vaatii jo enemmän aikaa palautumiseen, raskaan ja hektisen työpäivän jälkeen. Jos olisin nuorena tiennyt kaiken tämän, olisin ollut armollisempi itseäni kohtaan. Nyt joudun kantamaan suuren taakan kaikesta, mitä on sattunut. 
Ja sitä on sattunut!
Uusin neulepaitani on Novitan Kaarrokeneuleet -lehdestä Lapin ruska. Sen on suunnitellut Pauliina Nurminen Lahdesta. 
Neuloin tämän Novitan seiskasta, tuuli mohairista ja runosta. Runo on minulle uusi tuttavuus, toivon, että se viihtyy seurassani. Nimittäin, pidän jo tästä neuleesta tosi paljon!
Langankulutus 0, 730 kg
TERHI

11 kommenttia:

Sartsa kirjoitti...

Kauniit, sanoisinko hempeät syyssävyt upeassa paidassasi.
Eikös vaan olekin niin! Nuo jatkuvat sosiaaliset kohtaamiset ovat tosi uuvuttavia, vaikka olisi kuinka kivoja ihmisiä. Tunnistan tuon tunteen välittömästi. Vapaa-ajalla voisi ihan hyvin vaan lukkiutua yksin johonkin ja neuloa. No, ehkä vähän voisi myös soitella huilua :)
Voimia syksyyn ja kaikkeen, mitä teet!

Puikoillanikin kirjoitti...

Kaunis paita ja niin sopiva sillä nimikin.
Hyvää syksyn jatkoa sinulle!

Irma kirjoitti...

Kaunis lapin ruska on siellä;)
Minultakin on joskus kysytty montako tilkkupeittoa tai pussukkaa olen tehnyt. Enkä todellakaan tiedä kun en niitä laske enkä tee sillä tiedolla mitään:) Paljon on kaapissa molempia ja muitakin ompelutöitä odottamassa paikkaansa;)
Olen huomannut että mitä enemmän ikää tulee sitä enemmän kaipaa rauhaa. Viime vuosina on käyty useasti lapissa ja viime aikoina Norjassa luontoretkillä. Ja ne ovat parasta varsinkin paikoissa joissa ei kuule mitään muuta kuin luonnon omia ääniä:)

TeSa kirjoitti...

Ihanan voimaannuttavia sanoja ❤️

Repolainen kirjoitti...

Oi upeutta mitkä kuvat upeasta neuleesta!
Onko sinulla ihan ammattikuvaaja - sillä kuvakulmat ovat upeat,
maisema täydellinen paitaasi!!
Kudin/mieleinen tekeminen on voimaannuttavaa, ihanaa kun on löytänyt elämäänsä
jotain sellaista mistä nauttii ja suo sille enemmän aikaa kuin sille jollekin muulle;
joka ei todellakaan ole tarpeen ja pakko - kuten sosiaalisuus. Ollaan juuri sellaisia
kuin ollaan ja kulloinkin jaksetaan.... Halaus syksyysi!

TeSa kirjoitti...

Oi kiitos kauniista sanoistasi. Ihan kuule ite ekan kerran napsin ajastuksella puhelimen kameralla.
Jouduin poistamaan paljon kuvia, kun tuuli puuskas puhelinta nuriin. Sain onneksi kiinni joka viipotuksen, mutta voi pojat mitä kuvia 😂😂

enkulin käsityöt kirjoitti...

Aivan huippuihanat kuvat ja on kyllä kaunis ja sinun näköinen neule.
Neulominen on kyllä parasta terapiaa. Minäkin olen saanut korkean verenpaineeni kuriin neulomalla. Neulominen myös selkeyttää kaikkia suunnitelmia varsinkin jo uutta neulemallia mietityttää kun entinen valmistuu.

Kruunuvuokko kirjoitti...

Kaunis villapusero ja hyvät värit.

TeSa kirjoitti...

Kiitos myös teille. Uusien neuleiden suunnitelmat on parasta terapiaa.

Repolainen kirjoitti...

Jestas sentään... itse kuvattu... minä en osaa ottaa edes selfieitä... tai siis pitää ottaa kymmenen, että yksi olisi kelvollinen ja siinä näkyisi kohdekin... jota yritin... heh heh!!

TeSa kirjoitti...

Kuvien ottaminen on kyllä haastavaa, mutta nykytekniikalla voi ottaa paljon ja poistaa hutit!