torstai 4. lokakuuta 2007

Mikä pakkomielle?

Mikään uusi neuletyö ei meinannut kiinnostaa,kun kaikki tekeleet oli tehty.Mies sanoi,että pidä taukoa ainakin ensi viikon maanantaihin saakka.Ja siitäkös vasta innostuin heti aloittamaan uutta ja kokeilemaan toista mallineuletta.
Olin ilmottautunut Taluttimen avustuksella tähän huiviprojektiin.
Saksankieli ei taivu mitenkään ja apusanoja olen kysellyt,jotta saisin työni alkuun.
Viime perjantaina sai ensimmäiset ohjeet ja ne kävinkin tulostamassa sisarellani.Oma tulostin vaatisi hienosäätövasaraa,että alkaisi toimimaan.
Minulla ei ollut mitään intoa aloittaa huivia,kun en sellaista edes käytä.Mutta tehdä muiden kanssa vihje kerrallaan,innosti nyt kokeilemaan tätä.
En ole tehnyt mitään mallitilkkua,ainoastaan puikkosuositusta 3,5mm olen noudattanut.
Lankana on kartiolanka kaksinkertaisena.Muistelen saaneeni tämän langan työkaveriltani.Hän tyhjensi ison lankavarastonsa minulle kahdesta virkatusta verkkoponchosta.
Lanka joutaa ihan hyvin huivilangaksi.
Nyt on sellainen työ meneillään,että en olekkaan tv:tä katsellut samanaikaisesti.Pitää keskittyä jokaiseen silmukkaan hyvinkin tarkasti ja virheen tehtyään,pitää purkaa.


Eilen ostin jouluisen Kauneimmat Käsityöt-lehden.Siinä on paljon toteuttamisen arvoisia juttuja ja heti piti kokeilla mallineuletta langoista,joita en kelpuuttanut peittooni.
Neule innosti ja nyt on tiedossa lankakin,mihin ja mitä tästä tulee.
On kiva saada uusia ideoita,ei vain valmiita malleja.

1 kommentti:

Talsu kirjoitti...

Näyttää kyllä hyvältä tuo sinun huivinalkusi ja vaaleaa tobleronea, nam. Lankaa ja suklaata, eihän siihen telkkaria enää tarvitsekaan :D