torstai 10. helmikuuta 2011

Kaikenlaista keräämistä

Koululla on hiljaista. Lähes kaikki lähtivät aamusta laskettelemaan. Minun opintosuunnitelmiini ei kuulu liikuntapäivät, enkä mitenkään tunne jääväni paitsi mistään. Varsinkaan, kun pakkasmittarissa oli aamulla - 27. Toivottavasti nuo tarkenevat ja ovat pukeutuneet lämpimästi koko päivän reissulle. Oman työni kanssa on vielä paljon tekemistä, "tuhannen lasipalan" hiomisessa ja sovitamisessa menee vielä hyvä tovi.
Sain opettajaltani hyvän opastuksen eilen illalla, tästä pystyn jatkamaan tämän päivän aikana. Kauaa en koneella voi notkua, tarkastaja saapuu illalla kierrokselleen ;)
Tässä työssä ei valmista tule kovinkaan nopeasti.
Aikaa kuluu pelkästä
än värien yhteensovittamisessa. Alkuviikosta huomasin värisävyjeni vähyyden, enkä löytänyt koulun myymälästä työhöni sopivia sävyä. Olin jo lähteä kotona käymään, mutta ihana miäheni kävikin illalla töidensä jälkeen tuomassa lasejani, että saisin työni jatkumaan. 180 km ilta - ajot.
Onneksi olen hamstrannut jonkun verran lasejakin kotiin, ettei ihan töistä ast
i pitänyt lähteä ostamaan.
Olen pyrkinyt tekemään vain yhtä työtä, ettei olisi montaa keskeneräistä tekeillä yhtä aikaa. Ihan vain kannustuksekseni ostin jo itseäni varten limenvihreät lamppulasit, jos se hiukan kirittäisi ja innostaisi mosaiikin valmistumista.
















Jostain syystä minulle on alkanut kerääntymään keskeneräisten neuleiden kasa! Tästä pyristelin
irti monta vuotta ja onnistuin. Nyt on päässyt tapahtumaan paha repsahdus. Olen huomannut sen, että omat ajatukset ovat sekaisin, ei jaksa keskittyä yhtään, kerään kasan kässyjä joista teen mitä milloinkin. Onneksi laukun saa kiinni, tai ainakin melkein. Sieltä löytyy paita pojalle, tyynynpäällinen, lapanen, villatakki ja langat (aloittamatta) tunikaan.














Joka ilta olen koulullakin tehnyt jotain neuletta, täytyy saada tehdä sitä mitä osaan.

Lasityöt kutsuu, mars!

2 kommenttia:

KristiinaS kirjoitti...

Multa oli mennyt ohi tuo edellinen päivitys, ja oikeasti unohdin nimppari-hääonnittelut. Tunnustan ja onnittelen.
Hieno orkidea, en ole nähnyt tuollaista, tosi kaunis.
On sulla ihana miäs, kyllä sitä nuorempanaki tuollaisia ilta-ajoja tehtiin niin voi sitä vanhemmitenkin;)
Oikein hyvää koulujaksoa sulle, voi hyvin, älä stressaa.

TeSa kirjoitti...

Kiitos sinulle.
Ilta - ajoja ei paljon nuorempana ajettu, juna kuljetti minua.
Enkä stressaa mistään, en jaksa!