torstai 13. lokakuuta 2016

Se olis ny joulu!

 Kehuskelin, että syyskuu oli sukkakuu, mutta vaikea uskoa, kun vasta yhdet sukat olen päivittänyt. Kyllä se edelleen pitää paikkansa, että neuloin sukkia, mutta nyt on päättelylinjalla jokin häiriö päällä. 
Vieläkin olen pysynyt yhden keskeneräisen neuleen tahdissa, en rönsyile, mutta se viimeistelemättömyyden syy löytyy ompelupöydälleni jääneestä nuppineulatyynystä, jossa on kaikki parsinneulat kiinni. Siis, talon toisessa päässä. Mikä syy ja selitys.
Yhdet sukat on kuitenkin kulkeutuneet parsikkaan viereen, että saan jotain päiviteltävää. Vihreä lanka seiskaa ja kirjava Maijaa. Tai Jannea.
 No nyt on kuulkaas niin, että tuntuu ihan joululta. Luin, että eteläisessä Suomessa on satanut lunta ja minä availen nautiskellen saamaani pakettia Kiinasta.
 Miniän perheen kotikontti on saapunut ja sen mukana tuli minulle tekemistä. 
On kuulkaa sormet rapistelleen muoveja ja hypistely jatkuu edelleen. 17 muovipintaista vaijeroitua pyöröpuikkoa, kokoja on 0, 25 mm välein.
 Pitkiä sukkapuikkoja, neljän kappaleen setteinä. Vielä en laskenut kuinka paljon näitä onkaan.
 Kauniissa väreissään virkkuukoukkuja pussillinen.
 Ja lisää samaa laatua muovilaatikossaan. Oranssissa suojakuoressa on sakset.
 Ja vielä pussillinen mohairlankaa, á 25 g/ kerä.
 Rasiallinen ideoita pussikruunun kristalleina kurssilaiseltani. Voi sentäs ja minun piti siivota vaatekaappini!

5 kommenttia:

enkulin käsityöt kirjoitti...

OOOOOOOOOOh mitä ihanuuksia. Noilla puikoilla on kivaa neuloa upeuksia. Kauniit nuo sukat.

Sari kirjoitti...

Ihania juttuja posti on sinulle on tuonut!
Hyvännäköiset sukat. Mä olen ottanut yhden parsinneulan pikkusaksien suojapussiin, joka kulkee aina sukankutimen mukana. Tulee pääteltyä heti. Muuten tahtoo jäädä langanpätkät roikkumaan.

Aikunaskareet kirjoitti...

On nyt välineitä millä lankoja "kieputtaa" :)

KristiinaS kirjoitti...

Oi oi!Ehkä siihen konttiin oli sitt kuitenkin mahtunut myös sitä kotia, ettei sun ihanuudet koko tilaa vieneet;)
Nyt on millä tikuttaa! Ahaa, selkeästi tarvitset neulatyynyn toiseen päähän huusholliasi ja semmosen mikä on vain parsinneulalle;)

TeSa kirjoitti...

Heti otin yhdet, jos toisetkin pyöröt käyttööni. Toimii!