lauantai 18. maaliskuuta 2017

Joka paikassa teippiä ja liimaa

 Olen hurahtanut kortteilemaan niin, että työpöytäni ei siivoonnu laisinkaan, vaan hiukan siirtelen tavaroitani muiden töiden kohdatessa pois tieltäni.
 Tänään kokeilin tehdä ensimmäisen shaker-korttini, jollaisia olen nähnyt tehtävän.
Laitoin työpöytäni vieressä olevan roskapussin suun suppuun ja kannoin pihalle. Illalla saunanlauteilla muistin, että minähän olin heittänyt hyvää materiaalia roskikseen. Ei kun huhuilemaan miästä, että onko vielä säädyllisessä asussa voidakseen lähteä penkomaan roskista =)
 Tässä kortissa tuollainen kirkas kova muovi on tarpeellinen, että se pysyy muodossaan hyvin toimiakseen kunnon helistimenä.
Mittailin ja leikkasin korttipohjan etusivun päälle harmaan taustapaperin, jonka yhteen reunaan leikkasin ikkuna-aukon kokoisen sydänpaperin.
Sydänpaperi sai vielä päällensä vaunut. Teippailin muovin kehysreunaan ja taustalle paksua 3D-teippiä niin, että helmet mahtuvat liikkumaan hyvin.
Ripottelin siemenhelmien joukkoon hiukan tähtihilettä, joka näkyy kivasti muutamassa kuvassa kimaltelevan.
Sitten asettelin kehyksen kohdilleen ja sommittelin kuvat omille paikoilleen.
Kerroksellisia kukkia ja muutama nappi.
 Pitsiä ja vaaleanpunaisia sävyjä.
 Olen halamoinut itselleni suurta Sizzix Big Shot - leikkuria, mutta sen hinta saa minut nikottelemaan.
Stanssatuilla kuvioilla saa kauniita kerroksia.
Suurimman osan tähän korttiin laittamastani materiaalista olen ostanut kirpparilta.
 Ihana keväinen aurinko antoi kivasti sävyjä ja varjoja askarrellessani.
 Sisäsivulle leimailin vielä onnentoivotuksen.
Sain Kristiinalta kauniita kukkanappeja, joista valitsin yhden ja ompelin sen kiinni virkattuun kukkaan,
 jonka olen saanut Intsulta =D
 Virkkailin muutaman tuttiketjun peikkotytölle. Jätin virkatessa nauhan päihin aukot nappeja varten ja kiinnitin joko klipsun tai tuttikiinnittimen. Halutessaan voi vaihdella eri nauhoja mielensä mukaan.

3 kommenttia:

intsu kirjoitti...

Kyllä Ihastuttava kortti.Sinä olet niin taitava ryhdyt sitten mihin hommaan vain. Jaa,että mun yksinkertainen kukka pääsi noin tärkeään juttuun!!

KristiinaS kirjoitti...

Kivasti löytikin heti kukkanapille paikka, kukka kukassa.

TeSa kirjoitti...

Jotenkin nää mätsäs tosi hyvin yhteen.
Kiitos!