keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

Nokka kohti aamua

Nuorimmainenkin suikkas illaksi kotiin
Ei ole poikaa liiemmin näkynyt töiden jälkeen, kun maanantaina suoritti inssin. Viikon reissusta kotiutunut nuori miäs oli yhtä hymyä ja armotonta väsymystä, kun maanatain päätteeksi sai reppunsa ovesta pirtille ja autokulun ekan vaiheen suoritettua.
Autorivistö täydentyi kolmannella avk:n tuotteella, mustalla sportti Hondalla, joka on kaksi paikkainen, madallettu malli. Oli hyvä ajettava, testasin työmatkalla =D
Keskimmäinen on minun ajossani ja taaimmainen miähen ajossa. Minun ja miähen ajokit ovat miähen laittamia, pojan auto on naapurin korjaama.
Näillä leveyksillä oman auton käyttö on ihan välttämättömyys. Linja-auto kulkee vain koululaisliikenteen ajot, eli kesällä ei ole liikennöintiä laisinkaan. Palveluauto kuljettaa jonkinlaisen reitin, mutta ei palvele työssäkäyvää mitenkään.
Miähen auto oli jo laitossa, kun alta joulun pojan iltareeneistä kotiin tullessa puolen vasikan kokoinen supikoira juoksi 200 m ennen kotipihaa naapurin portista suoraan toisen automme alle rikkoen kaiken moottorintoiminnassa olennaisen.
Onneksi ja onneksi ei sattunut muille mitään, minä olin työttömänä, enkä tarvinnut autoa, eli pärjäsimme sen hetken yhdellä autolla. Välillä pohditaan, että kuka kulkee milläkin, jos jokin kone on vuorollaan huollossa. Minä kelpuutan ajokikseni vain tuon keskimmäisen tai pojan auton. Miähen automaattiin en ole vielä istunut, kuin repsikan paikalle. Jonain päivänä sekin on vielä koeajettava, kun pärrälläkään en liiku.

2 kommenttia:

intsu kirjoitti...

Juu,kyllä autoja pitää olla niin monta talossa kuin on ajokorttejakin. Tosin meillä on kaksi korttia ja kome autoa. Yksi on miähen työauto,toinen hänen lelu,vanha kaksipaikkainen mersu,josta saa katon alas. Kumpaankan noihin mä en koske,sillä ne ovat automaattivaihteiset. Minun auto on ainoastaan manuaali ja olen oppinut sitä ajamaan. Eikö olekin turvallista,kun on kytkin ja jalka saa aivan maata sen kytkimen päällä:D

TeSa kirjoitti...

Ja ehdottomasti liuttaa sitä kytkintä huoltomiähen riemuksi!
Kyllä autoilu on muksaa, kun ei pidemmälle ajolle täydy lähteä.