sunnuntai 9. joulukuuta 2007

2.adventtisunnuntai

Joulukuu on jo hyvässä vaudissa, ja käsityörintamalla alkaa olla jo kiire.
Näissä korkeissa kynttilänjaloissa on tekemäni helmimansetit.Sain aikanani mummuni jäämistöstä muutamat helminauhat,joista olen joskus tehnyt tälle kynttilänjalalle koristeen.
Minä se pidän sisutamisesta oikeinkin paljon ja tällä hetkellä trendi on paljon erilaisia lankoja ja mallilehtiä iloisessa sekamelskassa ympäri työtuoliani.
Ei varmaankaan kovin käytännöllistä,mutta niin helppo tarttua siihen seuraavaan langanpätkään ja valmiiksi etsittyyn mallilehteen.
Ja kun olisikin vain siinä työtuolini läheisyydessä,mutta kun keittiönpöydän ison kulman on vallannut yksi työpiste ja vanhemman pojan huoneessa on askartelunurkkaus,niin voi...
Kun olisi sen verran itsekuria,että veisi ne vähemmän tarvittavat materiaalin omiin kolosiinsa,niin kohtahan ne voisi hakea taas takaisin,tarpeeseen.Siitäkö se joulustressi meille naisille tulee.
Tai ei minulle.Minä niin tykkään laittaa joulua ja se antamisen ilo on suuri.Ja tekeminen nautinto.
Sain tänään aamulla puhelun,jossa iäkkäämpi nainen kiitteli minua joulumuistamisesta.Kun viitsin näin huonokuntoisena tehdä ja muistaa.Niin,niinhän se on.Minä haluan muistaa ja kun matkat on sukulaisiin pitkiä ja olen hiukan kyydistä riippuvainen,niin olen aloittanut hyvissä ajoin jokaisen paketin jaon.
Ja tänä vuonna haluan muistaa vain niitä,jotka minua ovat muistaneet sairauteni aikana.

Tätä huushollia on tänään hiukan järjestelty.On ollut nukkekodin vuoro muuttua joulukodiksi.
Montaa kertaa vuodessa en avaa suojapleksiä,vaikkakin olin jo aiemmin katsellut keittiöstä pudonneet pippuripurkit ja kahvipannun.
Tavaraa on niin paljon,että siirtelemiseen menee paljon aikaa.Tyttären kanssa on tänään laitettu miehet pelipöydän ääreen.Jouluisia juomia on suun kostukkeeksi.

Joulupukki on odotettu vieras.Tällä kertaa lapset ja nuoremmat neidot,Nannyn kera ovat kokoontuneet kuusen luokse.Tässä peheessä ei ole liiottelua pitää kolmea kuusta samanaikasesti.
Yksi lapsista on innoissaan ryöminyt pakettinsa sisään.Miksiköhän kaikissa tavaroissa varoitetaan pienistä osista alle kolmivuotiaita?Tämän intoilun takiako?

Naiset ovat jo kokoontuneet salin toiseen päähän nauttimaan joulukahvit.
Lahjoja on saatu ja niitä on mukava availla kiireettömästi.
Flyygeli on viety huoltoon,joten tänä jouluna kauniiden sävelmien kuunteluun ei ole mahdollisuutta.
Onhan kuitenkin häkissä laululintu,jonka ääntely on mukavaa kuunneltavaa.


Kieltämättä tämän talon kanssa leikkiminen on kivaa puuhaa.Uuden talon tekeminen on ajoittain käynyt mielessä,mutta se tilanpuute on onneksi rajoittanut suunnitelmiani.

5 kommenttia:

KirsiJ kirjoitti...

Kiitos kommentistasi! Kiva, että löysit kuitenkin :o) perille uuteenkin blogiini. Hyvää Joulun odotusaikaa Sinullekin!

Anonyymi kirjoitti...

Voi tuota sun nukkekotia taas miten se on ihana! Ooh,aah, olen aivan sanaton. Mun reissu nyt sit kuitenkin peruuntui ja siirtyi lähemmäksi joulua,joten täällä kotona ollaan. Kuule aina,ihan aina mulla reissuissa on käsityö mukana:) Jaa ,jaa siellä on näköjään nyt sitten siililapsetkin ilmestyneet. Miten sä teit,onko sulla alapuolellakin karvalanka vai neuloitko kahdella puikolla,että saa langan vaihdon keskelle ja on alapuoli sileää ja yläpuoli pörröä,vai miten? Hienoilta siilitä noi näyttää!TV.Intsu

TeSa kirjoitti...

Siilit on napapuolelta karvattomia.Tein varren ja päättelyn pyörönä,muutoin toisesta sivusta auki.
Kysyntää olisi useammallekkin parille,mutten ole ehtinyt vielä tekemään.Näillä ensimmäisillä oli jo kiire matkaan.

Anonyymi kirjoitti...

Oih kun tulin just ihanasta joulukonsertista kotiin! Juu ei ole minunkaan siileillä piikkejä napapuolella:) Oon mä kyllä joidenkin tekemillä nähnyt:) No,satulapaset noi joten eikai sen väliä.Kahdella puikolla minäkin ne teen ja toden totta siilillä on kova kysyntä,mutta mun siilitehdas on tältä talvelta lyönyt ovet säppiin. Pitää saada tehdä muutakin.Taas tää Intsu anonyymi:)Pakko tuon anonyymin kautta laittaa,kun muuta kautta en ole saanut kommenttia onnistumaan!! Älä ny yhtään ihmettele,ne on mun taidot kaikessa tälläisiä onnettomia. Moni on neuvonut,mutta ei vaan onnistu,joten mä olen ikuinen anonyymi!

TeSa kirjoitti...

psst..en minäkään kaikkea osaa!